Handelsbetingelser hos YoyoWorld.dk

  • Bestilling

    Når du vil bestille et eller flere produkter hos os, skal det foregå på vores webshop www.yoyoworld.dk.

    Det gør du ved at finde det eller de produkter, du gerne vil bestille og så klikke på "læg i kurv" knappen på de pågældende produkter. Så vil produkterne blive overført til din indkøbskurv, som du hele tiden kan se oppe i højre hjørne af siden.

    Når du er færdig med at lægge produkter i din indkøbskurv, klikker du på knappen "Gå til betaling", hvorefter du så vil blive videreført til kassen. Her skal du indtaste dine oplysninger og vælge fragtmetode, så vi ved, hvor dine produkter skal sendes hen.
    Når alt er udfyldt, klikker du på den store, grønne knap "Til betaling", som sender dig videre til et betalingsmodul, hvor du vælger, hvordan du vil betale og så til sidst betaler.

    Lige så snart din betaling er gennemført, bliver vi gjort opmærksom på din bestilling, og du vil modtage en ordrebekræftelse og faktura for ordren. Vi behandler din ordre samme dag (hvis bestilt inden kl. 16:00), og du vil igen modtage en mail, når du ordre bliver sendt til dig.

  • Priser

    Alle priser på vores webshop er inkl. 25 % dansk moms, og er tilgængelige for alle ordrer med levering til Europa - dog vil fragtpriserne være anderledes ved forsendelse uden for Danmark (justeres manuelt efter bestilling er gennemført).

    Vi forbeholder os altid retten til at foretage prisændringer såvel som ændringer i produktbeskrivelser, dog selvfølgelig uden effekt på varer, der allerede er solgt.

  • Betaling

    Betaling af ordrer på YoyoWorld.dk kan ske med de mest gængse betalingskort (dankort, visa dankort, visa electron, mastercard, maestro), Paypal, med mobilapp'en Swipp eller kontant i vores forretning.
    Og betalingen for din ordre vil selvfølgelig først blive hævet i det øjeblik, din ordre bliver sendt fra vores lager.

    Er du erhvervskunde vil du kunne betale på faktura (også EAN faktura). Det kræver, at du/I tager kontakt til os for at blive godkendt som erhvervskunde.

  • Afbestilling

    Hvis du fortryder dit køb og vil afbestille en ordre, skal du hurtigst muligt sende os en mail på support@yoyoworld.dk eller via vores kontaktformular (finder du i bunden af siden). I den mail bedes du oplyse ordrenummer og dit navn.

    For at vi skal kunne nå at afbestille din ordre, inden den bliver afsendt, skal vi have besked herom senest kl. 15:00 samme dag. Hvis du har afbestilt din ordre efter kl. 15:00, vil den højst sandsynligt være sendt afsted til dig, og så skal du i stedet benytte dig af din fortrydelsesret. Den kan du læse mere om lidt herunder.

  • Fragt og levering

    På alle ordrer under 750 kr. vil der blive pålagt et fragtgebyr. Fragtprisens størrelse afhænger af, hvilken fragtmulighed du vælger i kassen. Bestiller du for mere end 750 kr. ad gangen, vil fragten være gratis.

    Alle ordrer betalt inden kl. 16:00 på hverdage vil blive behandlet sendt afsted samme dag, såfremt produkterne er på lager. Når din ordre er sendt afsted, vil der gå 1-3 hverdage før du modtager den - dog typisk 1 hverdag. Hvis der i din ordre er produkter, som ikke er på lager eller er på vores fjernlager (2-4 hverdages leveringstid), vil din ordre blive sendt samlet, lige så snart alle produkterne er på vores lager. Ønsker du delleveringer af din ordre, bedes du kontakte os direkte på support@yoyoworld.dk eller på telefon 29921313.
    Har du valgt en leveringstmetode med levering direkte til din adresse, men du ikke er hjemme i leveringsøjeblikket, kan du efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus uden yderligere omkostninger.

    Vi tager forbehold for uventede hindringer, der kan forekomme i forbindelse med leveringen af din ordre. Skulle der mod forventning opstå forhindringer, vil din ordre selvfølgelig blive afsendt hurtigst muligt efterfølgende. For at få status på din ordre kan du altid skrive til os på support@yoyoworld.dk eller ringe til os på telefon 29921313.

  • Fortrydelsesret / returret

    Hvis du fortryder dit køb hos os, så kan du bruge dine 14 dages fuld fortrydelsesret, som igen gælder fra det øjeblik, du modtager din ordre.

    Såfremt du gør brug af fortrydelsesretten, skal produktet sendes retur til os i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den. Det betyder altså at emballage skal være intakt og produktet skal ikke være brugt på en måde, som åbenlyst formindsker dets salgsværdi væsentligt. Er det dog alligevel tilfældet, så vil refunderingen blive mindsket efter en vurdering i hver enkelt sag. 

    Ved alle returneringer skal der som minimum vedlægges en kopi af ordrebekræftelse/faktura, og returneringen skal leveres uden omkostninger for YoyoWorld.

    Alle returneringer skal sendes til følgende adresse, og pakken bedes mærkes med "retur" for hurtigere behandlingstid.
    YoyoWorld
    Borggade 1, 2. TH.
    DK-8000 Aarhus C

  • Reklamationsret

    Som forbruger har du altid 24 måneders reklamationsret, som gælder fra den dato, du modtager dine produkter. Det betyder, at skulle der opstå problemer med produktet, du har købt, kan du enten få det ombyttet, repareret, afslag i prisen eller pengene tilbage, alt afhængigt af den konkrete situation. For at du er berettiget til at benytte denne reklamationsret, kræver det, at fejlen eller manglen ikke er opstået som følge af skadeforvoldende adfærd fra din side. Ligeledes dækker reklamationsretten ikke almen slidtage.

    Alle udgifter forbundet med returnering af produkter afholdes af køber.

  • Forbehold og ansvarsfraskrivelse

    Vi, YoyoWorld, tager forbehold for eventuelle trykfejl, udsolgte varer - herunder mangler ved eller udskudt leveringstid hos vores underleverandører, og pris- og afgiftsændringer.